Netflix już od dawna jest nie tylko internetową wypożyczalnią filmów i seriali do oglądania online. Obecnie to także producenci wysokiej jakości produkcji serialowych, jak i filmowych, które można obejrzeć tylko za pośrednictwem tej platformy. Nic więc dziwnego, że jakość połączenia internetowego jest tu kluczowa.
Niezależnie od tego jak dobre mogą być tytuły dostępne do oglądania, całą przyjemność obcowania z nimi może popsuć słabej jakości obraz lub przerywanie sygnału, spowodowane niską jakością łącza. Właśnie dlatego Netflix od dawna mierzy jakość połączenia internetowego swoich użytkowników.
Metoda pomiarowa jest bardzo „selektywna” i wśród wielu osób budzi kontrowersje, ale mimo to – spełnia rolę, jaką ma pełnić.
Netflix nie bada całościowej jakości połączenia z Internetem swoich subskrybentów, a jedynie prędkość przesyłania danych podczas korzystania ze swojego serwisu w godzinach największego obciążenia sieci, tzw.
Taka metoda pomiaru, prowadzona regularnie i publikowana co miesiąc, ma za zadanie pomóc odbiorcom w wyborze takiego operatora internetowego, który zapewni najwyższą jakość korzystania z dobrodziejstw Netflixa.
Dane polskich operatorów publikowane są od lipca 2017 roku. Mamy więc już do dyspozycji informacje zgromadzone na przestrzeni ponad pół roku, co pozwala na wyciąganie coraz to trafniejszych wniosków na temat tego, jaki dostawca Internetu będzie najlepszym wyborem, jeśli naszym głównym kryterium jest najwyższa jakość oglądania wideo za pośrednictwem amerykańskiego serwisu.
Obecnie wśród polskich operatorów na pierwszym miejscu plasuje się łódzki operator kablowy Toya. Wśród ofert bezprzewodowych do topowej 9 załapało się tylko dwóch dostawców: Plus (miejsce 8.) oraz Play (miejsce 9.).
Wszystkie aktualne statystyki dotyczące Polski dostępne są pod tym adresem: https://ispspeedindex.netflix.com/country/poland/